Golfen op DBD

Golfen op De Biltse Duinen

De relatie tussen het Golfpark en de Vereniging is voor veel leden onduidelijk. Daarom denkt het bestuur dat het goed is deze via onderstaande tekst nog eens te verduidelijken.

Golfbaan
De golfbaan is eigendom van Golfpark De Biltse Duinen B.V. Golfpark is verantwoordelijk voor het onderhoud en exploitatie van alle aanwezige faciliteiten, zoals o.a. de baan, driving range en horeca. Golfpark faciliteert de vereniging en haar leden en iedereen die in het bezit is van een handicapbewijs of beschikt over baanpermissie voor deze baan.
Tegen betaling van een greenfee per ronde of door het aanschaffen van een jaarkaart kan een of meer rondes worden gespeeld.
Starttijden worden bij voorkeur online of via de golfzuil (eventueel telefonisch of mondeling bij de receptie) gereserveerd (maximaal twee weken van tevoren).
Nadere informatie over openingstijden, tarieven, baanstatus, horeca en overige faciliteiten is te vinden op www.biltseduinen.nl.

Golfclub
De golfvereniging die actief is op de baan is Golf & Country Club “De Biltse Duinen”.
De vereniging houdt voor de leden de handicap bij, organiseert wedstrijden en informeert over ontwikkelingen die voor de leden van belang zijn. Tevens behartigt zij de (golf)belangen van de leden.
De leden dienen per ronde of per jaar greenfee te betalen aan Golfpark. Vanaf 1 maart 2021 is het niet meer mogelijk via de vereniging een jaarkaart voor het Golfpark aan te schaffen. Jaarkaarten worden voortaan rechtstreeks bij Golfpark aangeschaft met betaling via doorlopend incassomachtiging.
De vereniging overlegt regelmatig met de exploitant van de baan over zaken die voor allebei van belang zijn, maar is niet op enigerlei wijze betrokken bij de commerciële kant van de exploitatie van de baan.
De communicatie met de leden en inschrijving van wedstrijden gebeurt in hoofdzaak elektronisch.
Nadere informatie over de vereniging is te vinden op www.golfclubbiltseduinen.nl.

Golfprofessionals
Bij De Biltse Duinen is een golfprofessional actief.
Bij Roderick Paardekooper kan les worden genomen.
Wie begint met golfen kan bij hem het hele traject doorlopen van de eerste kennismaking met het golfspel tot en met het verkrijgen van een golfvaardigheidsbewijs.