Historie

Het voormalige Sportpark en Natuurbad ‘De Biltse Duinen’ in Bilthoven is in 1985 op initiatief van Freddy Hooghiemstra (bekend hockeyer en golfer) in samenwerking met de golfarchitect Joan Dudok van Heel omgetoverd tot een kleine maar mooie golfbaan met een voor Europa unieke driving-range.

Op 9 juni 1986 is de vereniging Golf & Country Club ‘De Biltse Duinen’ opgericht door een groep enthousiaste golfers. Direct bij de opening van de golfbaan in september 1987 werden de eerste wedstrijden georganiseerd.

Vanaf het begin is het doel van de vereniging naast het beoefenen en bevorderen van de golfsport ook het bevorderen van het gezelligheidsleven van haar leden. De vereniging kent dan ook een bijzonder gezellig clubleven. Zo is er onder andere iedere maand de Mixed Morning Competitie (1e donderdag van de maand strokeplay, derde donderdag van de maand stableford), de eclectic (4e donderdag van de maand) en op enkele dinsdagen van de maand een 9-holes-wedstrijd (in eerste instantie voor diegenen die liever geen 18 holes willen lopen). Door het jaar heen worden er ook gezamenlijke diners of andere evenementen georganiseerd die tijdens of na bepaalde wedstrijden plaatsvinden.